Chentaku

Daisypath Anniversary tickers

Kawenku

Daisypath Anniversary tickers

Si Comel

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday 11 December 2012

Hey! I'm 38 weeks now...

Selamat Pagi & Assalamualaikum

 jumpa lagi! sbb aku masih lagi sehat. huhu.  tengah tungu hari ja bila baby nak kuaq jumpa ibu n abah ni.  tengok kawan2 yg due hampir sama suma dah selamat. alhamdulillah ^^
aku? nebes nebes nebes nebes nebes tak habeh2. uhhhh.

ok, cita pasal ni...last entry, aku ada cita pasal masalah baby floating kan. minggu lepas, balik kpg..as usual, mak aku ajak p jumpa bidan. untuk buat minyak urut n ayaq penawar. so, ikut jala sbb bidan 2pon mmg yg di iktiraf KKM.  kelas kau! hehe.  bila jumpa, ada la dia tengok2 kan perut ni..katanya baby dah elok masuk. dah tlekat pon kat tulang pelvis.  iya ka? boleh plak aku tny byk2 kali..yala, risau kot..alhamdulillah, bidan kata jgn risau. senang bsalin nanti. yg penting jgn angkat punggung masa push! uhhhhh. 
klw ikutkan..mmg info masa nak bsalin 2 dah penuh di dada n otak ni.  hari2 duk surf tenet..tapi, takot jugak la. teori mmg senang, baca ja...nt nak praktikal nya cmno?
mohon di permudahkan semuanya nanti. amin ^^

barang2 kelengkapan ibu n baby suma nya dah prepare masa 7bulan lagi.  awai kan?
tapi, ada jugak yg last minute nya. hehe.
untuk tilam baby, aku da beli yg kekabu punya. empuk la cket baby nak tidoq nanti. gpon, takda la mahai sgt. berbaloi baloi la. cuma tilam tak da sarung sekali. mula2 duk nyembang ngn MIL, dia kata dia nak buat...so, aku macam dah lega la. hehe.
tapi, nak dijadikan cita...MIL takdan nak buat plak. haru!
dah tengah tunggu hari ja ni. sarung tilam baby tadak. ohhh cian baby nanti. so, aku pon cakap kat hubby.  dia duk tanya, awat tak buat sendiri. hehehe. aku cakap boleh nak buat, tapi kena balik kpg la..suh mak ajaq buat.  hari 2 dah buat barut baby ngn mak. cuma takdan nak update kat blog. huhu. dah mmg kebetulan nak balik kpg jumpa bidan. kami pon p la cari ken untuk buat sarung. naseb jumpa n puas hati.

al kesah, bermulalah aktiviti aku n mak buat sarung tilam bantal baby.  stat dari keja ukuq mengukuq aku la buat. mata mak pon tak bapa nampak. besa la kan...veteran! hehe.
 dah siap ukuq n gunting bagai. mak aku pon stat la jait dulu..konon nak tunjuk kat aku la cara cara nak jait.  tapi, stakat jait lurus 2 aku mmg dah terer kot. haha.
dah mak dah jait sarung tilam siap, jimat tenaga aku. turn aku plak utk jait sarung bantal suma. tapi, sarung aku jait mmg simple sgt la. tadak la ropol2 renda2 bagai. just jait lurus ja..for the beginning. aku dah BANGGA sgt sebab berjaya jait sendiri untuk anak sendiri! wohaaaa!!!!
tapi, gambarnya ngak ada dong! malas nak tangkap :)
dah siap, tunjuk kat hubby ngn muka penuh bangga. hahaha. dia kata, elok! nanti, boleh la jait sarung tilam n bantai kita plak kan...erkkkk???? aku jugak yg terkena. ceh!!

kawan2 suma, doakan aku n baby selamat nanti.
cant wait to see you LOVE!






No comments:

Post a Comment